onsdag 28 januari 2009

Vardagsliv i Toscana

I somras gjorde Stefan och jag en liten roadtrip genom Europa och stannade bla till i Italien, Toscana. Där mötte vi upp våra vänner från Göteborg, Sofie och Marcus och spenderade några dagar tillsammans med sol, bad, men inte minst gott vin, ostar och annat som hör det italienska livet till. Det jag vill komma till med detta inlägg är att i vissa miljöer kan man t.o.m. komma undan med vita plaststolar. Det behövs ingen inredare för att skapa den där känslan vi många gånger strävar efter, för här är det den vackra naturen som sätter prägel på hur man uppfattar miljön. Självklart hade det ju inte gjort saken värre med designstolar osv. men det blir inte lika viktigt som på en vanlig gräsmatta hemma i Sverige. Jag skulle seriöst kunna tänka mig att flytta bort från kalla och gråa Sverige och spendera mestadels av min tid utomhus vid någon vingård i Italien. Men eftersom jag sitter i en liten lägenhet i Göteborg och inte alls känner mig lockad att gå ut på vår uteplats med vantar och mössa, så antar jag att jag får fortsätta att surfa på internet efter rolig design, inspirerande inredning och blogga vidare för att förhöja min vardag här hemma:) Lev i nuet och dröm om framtiden...


Inga kommentarer: