lördag 29 november 2008

Vilken fåtölj ska man välja?



Så var det dags för oss att skaffa lite nya möbler, (tycker jag iaf:) men nu är den stora frågan vad man ska välja... om jag vore rik hade jag valt Poul Kjaerholms pk22 (bild 1). Stativet är i rostfritt stål och sitsen kan väljas i läder eller rotting. Mitt val hade varit i svart classic läder. Däremot är den ganska dyr, ca 28 900 i nytt skick. Så val nummer två är då lounge fåtöljen Barcelona. Orginalet designades av Ludwig Mies van der Rohe 1929. Orginalet (bild 3) kostar ca 10500:-. Barcelona fåtöljen på bild nu 2 är tillverkad enligt original i solitt blankpolerat stål samt högkvalitativt Italienskt garvat och genomfärgat skinn. Man kan välja mellan färgerna svart, brun, vit och beige och kostar hos http://www.24sevenliving.se/ 4695:- alltså betydligt billigare men inte riktigt lika stilfull och elegant enligt min smak. Barcelona varianten på bild 4 finns att hitta på http://sofformedmera.jetshop.se. Den finns här i svart och vitt och med fotpall om så önskas, pris 4695:-

Inga kommentarer: