fredag 27 mars 2009

Alla samlar vi på något!


Eller kanske inte nu men de flesta av oss har väl iaf samlat på något tidigare i livet. Min fina Mia samlade på stift och suddiskräp :) min kusin Anna på servetter, jag på gratisvykort och min Stefan på tändsticksaskar och tändstickor. Detta upptäckte jag när vi skulle rensa vårt vindsförråd för ett tag sedan... spara eller slänga var den stora frågan och det slutade med att allt sparades. Kanske kan vara kul att ha nån gång resonerade vi och nu blev jag inspirerad av sköna hems reportage om konstnärens färgpalett. I bakgrunden på den övre bilden kan man skymta tavlan över soffan som är gjord av tändsticksaskar som tillsammans blev en annorlunda men rolig tavla.
Bildkälla: skonahem.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé faktiskt, vill bara tacka för en fin blogg. Brukar alltid kolla in och se om du har några roliga tips och idéer men jag är dålig på att skriva så nu kommer min första kommentar:) // My

Olivias sa...

Roligt att höra. Ja visst är det en bra idé. Kul med kommentarer, fortsätt med det:)

Svärmor sa...

Hej gumman!
Bra att länkar via Marias blogg annars hittar jag aldrig hit...
Tänkte på samlande av saker Maria samlade på kapsyler... haha.